miercuri, 6 februarie 2008

Piata tv din Romania.........de la bine spre mai bine!

Piaţa tv din România este dominată de două mari grupuri: Pro TV SA şi Intact. Potrivit monitorizărilor, în anul 2007, cele două trusturi au deţinut aproape 60% din volumul de audienţă furnizat de piaţa tv.
Astfel, Pro TV SA, companie ce deţine licenţele pentru Pro TV, Acasă TV, Pro Cinema şi sport.ro, a livrat 38% din totalul punctelor de audienţă în mediul urban (Gross Rating Point – GRP), în timp ce Intact, grup ce reuneşte Antena 1, Antena 2, Antena 3 şi Euforia Lifestyle, a deţinut o cotă de piaţă de 20%. Se observă şi cota redusă a televiziunii publice (9%), cu precizarea că spaţiul de publicitate este mai mic faţă de cel de la televiziunile comerciale.
Anul trecut, Pro TV SA şi-a consolidat protofoliul prin rebranduirea canalului de sport, sport.ro, şi prin preluarea, la sfârşitul anului, a francizei MTV România (canal care nu a fost inclus în Pro TV SA, în această monitorizare). La rândul său, Intact, grup de televiziuni cu nume generic controlat de familia Voiculescu, a replicat prin lansarea canalului Antena 2, care cu greu încearcă să-şi construiască o identitate. În schimb, Euforia Lifestyle a devenit un canal cu personalitate puternică în oferta de programe tv ce vizează publicul feminin.

Niciun comentariu: