miercuri, 7 mai 2008

Ziua 6







1. 1.Advertoriale. Toate ziarele centrale sunt pline ochi de mesajele candidatilor, cu proiecte si analize, mai degraba cu sloganul "ba pe a matii!!". STRATEGIE DE CAMPANIE Langa reclama mea, injurati-l pe adversar!

De doua zile, ziarul Curentul iese pe piata cu materiale de doua pagini "dedicate" primarului Chiliman. Luni: "Chiliman, barbierul spatiilor verzi din zona Lacului Floreasca". Marti: "Chiliman abureste alegatorii cu reabilitarea termica". Fondul ar fi urmatorul: dupa un mandat de "nepasare totala", Chiliman "si-a amintit brusc" de reabilitarea termica a locuintelor" si a scos programul "Iarna poate fi ca vara", care ar fi gratuit. Doar ca nu e, spun autorii articolului, intrucat costurile sunt acoperite nu din "portofelul edilului", ci din bugetul Primariei (sic!).
Andrei Chiliman il ataca pe Razvan Murgeanu, pe principiul ca si acesta din urma l-ar fi atacat in Ziarul.
O alta situatie este si la sectorul 6 unde Antonel Tanase, candidatul PNL, il ataca pe Poteras intr-un ziar numit "Raport" si "dedicat locuitorilor sectorului 6". Fara o caseta redactionala, fara o societate ce il produce, dar continutul este explicit al liberalilor; doua pagini interviu cu europarlamentarul Ramona Maneascu, sotia presedintelui PNL sector 6, o pagina cu Antonel Tanase, si inca una cu materiale de campanie, afise, etc .
Dupa cum vedeti si mai sus, poza este trucata iar mesajul este clar : Mai vreti o data Primaria ? Na de aici...
2. Mesaje subliminale
Eu nu am inteles deloc elementele de outdoor ale lui Ludovic Orban (le gasiti pe blog-ul sau, acesta fiind un alt subiect pe care am sa il ating! ).
In statiile de metrou au aparut niste afise galbejite cu patratele colorate, plusuri, egaluri si semne de intrebare . Si pe blog, Orban si-a postat un clip electoral scurt, mut si cu mesaj confuz
Sa incercam sa descifram misterul? Un patratel rosu cu un stilou (sau pix) este egal cu un om misterios. Sa fie oare vorba de intelectualul Diaconescu de la PSD, care nu ar avea ce sa caute la primarie?
Apoi alt patratel, portocaliu, cu un baston de politist, reprezinta alt candidat nu prea convingator din moment ce este prezentat sub semnul intrebarii - cel mai probabil fostul ministru de Interne Blaga, omul PD-L pentru Bucuresti.
In sfarsit, cheia succesului care duce la obtinerea mandatului de primar este reprezentata printr-o insiruire de patratele galbene, adunate intr-o matematica ciudata: casca de santier + creier + doua maini impreunate = viitorul primar. La aceasta ultima secventa avem si o explicatie scrisa: "Experienta, strategie, spirit de echipa. Ludovic Orban".
Poate voi intelegeti mai mult decat am inteles eu .
3. Bloguri de campanie
Candidatii pentru Bucuresti nu s-au rezumat doar la a avea pagina personala, au "nascut " si bloguri unde au interactivitate cu internautii. Toti politicienii s-au lansat pe net, unii doar de amorul artei, altii beneficiaza de constructii ingenioase de design.
Le puteti accesa pe toata perioada de campanie, pentru ca multi dintre ei spun ca le vor avea si dupa ce votul se termina, ca deh, trebuie sa tina legatura cu cetatenii.
Campanie mai bizara ca anul acesta nu am mai vazut. Mesajele sunt fie confuze, fie extrem de agresive. Iar cele mai mari bugete s-au dus pe afisele, clipurile si banner-ele aiuristice ale candidatilor la Primaria Capitalei.

Un comentariu:

Anonim spunea...

oricum astia de PD-L sunt nasparlii . au niste flyere cu Blaga super naspa. Oare Felix Tataru nu mai lucreaza cu ei? Codrin Stefanescu este cel mai vizibil candidat in Bucuresti, activistii sunt la metrouri impart fluturasi. In rest blat cum zicea Basescu